Viikko kaksi

07.01.2018

Nyt kun kaikki juhlat juhlittu ja joulukuukin meni jos jonkinlaisissa kissan ristijäisissä. Niin onkin hyvä aika hiukan keventää.

Ajatus heräsi näin itseni kohdalla kun paino pompsahti 109kg ja alkoi lasinen vaaka jo pitää rutinaa (vai olikohan se vaimo). Ajattelin aloittaa pienistä muutoksista...

- Kahvia vasta aamupalan yhteydessä ei koskaan tyhjään vatsaan.

- Säännöllinen ateria väli 2-3h

- Annoskokoon huomioitava ja kasviksia lisää lautaselle.

- Sokerit vähennettävä, karkit ei ole välipala

- Lisää liikuntaa 3-4 x viikossa 0,5h-1,5h

Itselleni on ollut huonointa tuo ruokailujen välit, töissä kun teet ruokaa et itse kerkeä syömään. Ateriat tulee korvattua patukoilla tai muulla herkulla jonka saa nopeasti nielastua. Kahvin juonti ihan liiallista itselläni korvaan sillä nälän tunnetta. Monesti syön vasta illalla ja itseni silloin ihan ähkyyn.... Myös tuosta jäätelöstä jos luopuisin tai sitäkin vain kohtuudella kun nuo Aino jäätelöt on ollut heikkouteni puolipakettia kerralla X)

Liikuntaan kun ottaisi säännöllisyyden, nyt ollut noin 1-2 x viikossa epäsäännöllisesti 1h lenkkejä. Vaikkakin pienellä venyttelyllä jos malttasi aloittaa aamut antaisi sekin jo pientä virtaa päivään.

Vitamiinit purkista..... Joitain on pakko ottaa purkista. Itselläni on paljon suonenvetoja niihin mangnesiumia. Flunssaa vastaan sinkkiä ja onhan siinä muitakin hyötyjä kuten iho, testosteroiini , hiukset , kynnet .Maitotuotteiden vähennyksen takia otan myös kalkin.

Näillä pikku asioilla jos saisi tuon vaa´an luvut tuonne kaksi numeroisiin lukuihin takas.

Oikein hyvää alkanutta vuotta 2018 toivoo Jani